JAG BEHÖVER MIN SKÖNHETSSÖMN

Vi alla har någon gång hört meningen “Jag behöver min skönhetssömn” och det är för att en balanserad sömnrutin har så många egenskaper för din hys hälsa och hur den ser ut.

I denna artikel kommer vi att prata om varför du behöver värdera din sömn lika mycket som du värderar dina hudvårdsprodukter, för utan en bra sömnrutin är en hudvårdsrutin oviktig.

 

1. FUKTNIVÅERNA I KROPPEN BALANSERAS UT NÄR DU SOVER

Att sova tillräckligt på natten kan hjälpa din kropp att reglera och omfördela kroppens och hudens vatteninnehåll, inklusive att se till att ditt ansikte är optimalt återfuktning. Om du någonsin har haft sömnlöshet kanske du har märkt att din hud blev tråkig, matt eller torr dagen efter. Få tillräckligt med sömn dagligen för att förhindra det.

 

2. MINDRE MÖRKARINGAR

När du inte får tillräckligt med sömn kan blodkärlen under den tunna huden i ögat expandera och orsaka att vätska dröjer kvar, vilket gör att dina ögon får det välkända, mycket fruktade mörkare eller svullna utseendet. Få tillräckligt med sömn för att förhindra mörkaringar, håll dig återfuktad och sov om möjligt med huvudet något upphöjt för att minska extra vätskepool under ögonen.

 

3. BLODCIRKULATIONEN ÖKAR NÄR DU SOVER

Din kropp behöver tillräcklig med blodtillförsel för att leverera alla nödvändiga syrer och näringsämnen till området, inklusive ditt ansikte. När du sover utvidgas blodkärlen i ansiktet, vilket möjliggör mer blodflöde än under dagen. Och det är detta förbättrade blodflöde som hjälper dig att se fräsch och rosig ut på morgonen.

 

4. MER KOLLAGEN PRODUCERAS

Kollagen är en superviktig hudkomponent som ger huden sin elasticitet och studs, vilket betyder att ju mer kollagen du har i huden, desto färre rynkor bildas. När du sover ökar den naturliga produktionen av kollagenfibrerna. Dessutom kan du minska stress på din hud genom att få sömn av hög kvalitet för att förhindra nedbrytning av ditt befintliga kollagen.



Du trodde vi var färdiga? Här är fler tips på att utöka din skönhetsömn!

 

  • Använd silkesörngott och lakan när du sover
  • Lyft ditt huvud och försök att sova på ryggen
  • Undvik koffein, nikotin och alkohol före sänggåendet
  • Se till att rummet är helt mörkt på natten
  • Drick mycket vatten innan sängen
  • Minimera användningen av elektroniska enheter före sänggåendet eller använd ett filter för blått ljus
  • Ta ett varmt bad eller dusch på innan du lägger dig
  • Sikta på att få 7-9 timmar sömn
  • Sov och vakna vid samma tid varje dag
  • Tvätta ansiktet före sänggåendet och applicera dina favorit ARGANA produkter

1 kommenatr

Прогон Xrumer

Заказать прогон хрумером mars 07, 2021

Lämna en kommentar